Uusi digitaalinen aika kommelluksia täynnä!
Koulutuksen jälkeen olin innoissani uusista ideoista ja
ajattelin laittaa kuukausipalaverimme kerralla uuteen uskoon. Ilmoitin kaikille
osallistujille, että seuraava palaveri pidetään lyncin avulla omissa
työpisteissä. Annoin tehtävän kahdelle osallistujalle, että he valmistelevat
heille tärkeän asian kokoukseen ja käsittelemme ne juoksevien asioiden lisäksi.
Perjantaiaamu ja palaveri alkaa klo 8.00. Ajattelin aloittaa
palaverin silmäjumpalla, jotta kaikki osallistujat olivat hereillä ja silmä
tarkkana uuteen sähköiseen kokouskäytäntöön! Mutta kuinka kävikään. Yksi
osallistujista oli unohtanut kokouksen kokonaan! Kaksi osallistujaa pääsi
linjoille ja heidän äänensä sain kuuluviin. Kolmaskin yrittää, mutta hänen
äänensä ei kuulu lainkaan. No, onneksi on vieressä chat-linja, johon voi
kirjoittaa, että ei saa ääntänsä kuuluviin. Neljäskin yrittää, mutta ei
onnistu. Yhdellä on koko kone pimeänä ja uusimmalla osallistujalla ei ole vielä
it-luonut tunnuksia! Toinenkin kuulolla olleista hävittää äänensä, sillä se
kuulemma pätkii kovasti. Kaksi osallistujista on yhteydessä helppariin, mutta
siellä on 20 minuutin jono! No viimein helppari yhdistää ja antaa neuvon, että
ei kannata pitää palavereja ennen klo 11, sillä silloin vasta helppari pystyy
vastaamaan meiltä tuleviin pyyntöihin. Joten paveri loppui näihin turhiin yrityksiin!
Mitä opimme:
·
Pidämme seuraavan kokouksen vasta klo 12.00
alkaen, jotta helppari on tarvittaessa paikalla
·
Voimme käyttää toistamiseen samaa esityslistaa, helpottaa listan laadintaa!
·
Kokeilemme yhteyden onnistumisen jo
ruokatunnilla
·
Emme lannistu kokeiliusta vaan laajennamme sitä
lähikaupunkeihin ja otamme ennakkoluulottomasti myös heidät mukaan
·
Siirrymme innolla uuteen digi-aikaan!
Tässä on kyllä yritystä! Mitenkäs nämä käytännöt nyt toimii?
VastaaPoista