Sivut
- Etusivu
- Jet 10, Avoin digitaalinen maailma
- Uusi työ ja digiloikka 4.9.2015
- Strateginen ajattelu Mehiläisessä 3-4.11
- Strategian maastoutus arkeen 11-12.1.2016
- 7.-8.3. Kasvu kannustavaan johtamiseen
- Henkilöstön johtaminen 3.-4.5.
- Tuotannon johtaminen 11.-12.8.
- Asiakkuuksien johtaminen 13.-14.10.
- Verkostojen johtaminen 1.-2.12.
- Tutkinnon ohjaus
- Verkkoklinikat
sunnuntai 10. tammikuuta 2016
Kuuntele ja keskustele
Viimeisen vuoden aikana olen tarvinut johtamisen välineenä eniten aktiivisen kuuntelemisen- sekä keskustelemisen taitoja. Miksikö? Johtamani yksiköt ovat olleet suurehkossa myllerryksessä jonka vuoksi on syntynyt useita avoimia kysymyksiä tilanteesta sekä suurta epävarmuutta töiden jatkumisesta jne. Tällöin paras keino johtamisessa on ollut kuunnella kaikkia työntekijöitä tasapuolisesti ja keskustella sekä jakaa heidän kanssaan asiat avoimesti, toimia kaikessa läpinäkyvästi.
Uskon omassa johtamisessa vahvasti siihen että kun työntekijöitä kuunnellaan aktiivisesti ja keskustelulle annetaan aikaa, saadaan heiltä paljon takaisin päin, esimerkiksi joustamista erilaisissa tilanteissa sekä puhaltamista yhteen hiileen yhteistä tavoitetta kohti. Tämä lisää työhyvinvointia- poistaa työpahoinvointia ja antaa työntekijöille mahdollisuuden vaikuttaa vielä paremmin omaan työhönsä/ työtehtäviinsä. Usein parhaat uudet käytännöt syntyvätkin aktiivisen kuuntelun ja keskustelun kautta.
Tällä aktiivisen kuuntelun ja keskustelun polulla on hyvä jatkaa myös vuonna 2016 tavoitteena yhtenäinen ja hyvinvoiva tiimi.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti