maanantai 22. helmikuuta 2016



Uusi digitaalinen aika kommelluksia täynnä!

Koulutuksen jälkeen olin innoissani uusista ideoista ja ajattelin laittaa kuukausipalaverimme kerralla uuteen uskoon. Ilmoitin kaikille osallistujille, että seuraava palaveri pidetään lyncin avulla omissa työpisteissä. Annoin tehtävän kahdelle osallistujalle, että he valmistelevat heille tärkeän asian kokoukseen ja käsittelemme ne juoksevien asioiden lisäksi.

Perjantaiaamu ja palaveri alkaa klo 8.00. Ajattelin aloittaa palaverin silmäjumpalla, jotta kaikki osallistujat olivat hereillä ja silmä tarkkana uuteen sähköiseen kokouskäytäntöön! Mutta kuinka kävikään. Yksi osallistujista oli unohtanut kokouksen kokonaan! Kaksi osallistujaa pääsi linjoille ja heidän äänensä sain kuuluviin. Kolmaskin yrittää, mutta hänen äänensä ei kuulu lainkaan. No, onneksi on vieressä chat-linja, johon voi kirjoittaa, että ei saa ääntänsä kuuluviin. Neljäskin yrittää, mutta ei onnistu. Yhdellä on koko kone pimeänä ja uusimmalla osallistujalla ei ole vielä it-luonut tunnuksia! Toinenkin kuulolla olleista hävittää äänensä, sillä se kuulemma pätkii kovasti. Kaksi osallistujista on yhteydessä helppariin, mutta siellä on 20 minuutin jono! No viimein helppari yhdistää ja antaa neuvon, että ei kannata pitää palavereja ennen klo 11, sillä silloin vasta helppari pystyy vastaamaan meiltä tuleviin pyyntöihin. Joten paveri loppui näihin turhiin yrityksiin!

Mitä opimme:
·         Pidämme seuraavan kokouksen vasta klo 12.00 alkaen, jotta helppari on tarvittaessa   paikalla
·         Voimme käyttää toistamiseen samaa esityslistaa, helpottaa listan laadintaa!
·         Kokeilemme yhteyden onnistumisen jo ruokatunnilla
·         Emme lannistu kokeiliusta vaan laajennamme sitä lähikaupunkeihin ja otamme ennakkoluulottomasti myös heidät mukaan
·         Siirrymme innolla uuteen digi-aikaan!

1 kommentti:

  1. Tässä on kyllä yritystä! Mitenkäs nämä käytännöt nyt toimii?

    VastaaPoista